Thursday 22 December 2011

Orang berjaya vs Orang gagal

Assalamualaikum.

Hari ni saya nak kongsi tips untuk berjaya.Tak kira nak berjaya dalam apa bidang sekalipun baik kerjaya, perniagaan, belajar dan sebagainya.Anda selalu gagal? Tahukah anda orang yang berjaya, telah menempuhi kegagalan yang lebih banyak dari yang dilalui oleh orang gagal.Bezanya, orang yang berjaya itu tidak takut dengan kegagalan,mereka belajar dari kegagalan,mereka berusaha keluar dari kegagalan.



Orang yang gagal pula sebaliknya. Mereka takut gagal,tak boleh terima kegagalan,tak belajar dari kegagalan dan mereka terus putus asa dan tidak buat apa-apa.Anda rasa anda di mana?

Jika anda di kelompok orang yang berjaya, tahniah!! Orang berjaya mereka akan bertindak untuk berjaya.Apa yang boleh anda buat untuk menjadi orang berjaya adalah anda perlukan ilmu dan kesungguhan untuk belajar.Anda perlukan mentor atau orang yang boleh membimbing anda untuk berjaya dari kalangan orang-orang yang sudah berjaya.Anda perlukan nasihat dan pandangan mereka untuk membantu anda terus berjaya dalam hidup ini.

Jika anda sudah tekad untuk berjaya,mungkin ini dapat membantu anda.Klik sini.

p/s: Yang pastinya kejayaan hakiki adalah berjaya di dunia dan di akhirat.Sesiapa yang terselamat dari api neraka dan di masukkan ke dalam syurga maka dia telah berjaya. Salam kejayaan dari saya.

Ajaq Qahiri


2 comments:

  1. Berani untuk gagal, lagi byk gagal, lagi bagus.cuma atitud kita dalam menerima kegagalan perlu diperbaiki

    ReplyDelete
  2. Betul..bila gagal kita terima dan redha,kita bangkit,berusaha dan berdoa kepada Allah.

    ReplyDelete