Tuesday 24 January 2012

Seruan Kubur: Pesanan Buat Insan Yang Selalu Lalai

Kubur setiap hari akan menyeru manusia sebanyak 5 kali. Pada setiap seruan itu, kubur akan berkata:

 

Aku rumah terpencil, maka kamu akan senang  hati dengan selalu membaca al-Quran.








 
Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu mengerjakan solat malam.








 

 Aku rumah yang penuh dengan tanah dan debu, maka amal soleh yang menjadikannya sebagai hamparannya.







 

Aku rumah ular berbisa, maka bawalah Bismillah sebagai penawarnya.






Aku rumah pertanyaan munkar dan nakir, maka banyakkanlah bacaan "la ilaha illallah muhammadar rasulullah" supaya kamu mudah menjawab pertanyaan mereka.




Mari sama-sama kita perbanyakkan mengingati mati, dan menyediakan bekalan akhirat..

No comments:

Post a Comment